Tuesday, 11 December 2012

Aduhh feeling

Assalamualaikum w.b.t

Aduhai !
macam mana nih?
macam mana nak share kat orang apa yang aku tengah alami sekarang yang sesungguhnya Allah S.W.T Yang Maha Mengetahui apa yang aku rasa.

Secara pendahuluannya aku bagi hint .



Ini semua berkisar tentang PERASAAN .

Yelaaa dah nama pun perempuan kan jadi perasaanlah ilusinya.


Okay get ready yawwww !
Bismillahirrahmanirrahim,

Yaa sesungguhnya menjadi gadis seperti aku yang secara lahiriahnya nampak tenang, gembira, gila gila (bukan spesies sawan ke apa eehh) tapi sebenarnya banyak bertarung dengan perasaan sendiri.
Kerat jari insan mana taknak perasaan sayang rindu cinta dalam hidup dia. Tipulah kalau takada.
Aku pun.
Bayangkan. 
Aku dikelilingi dengan kawan kawan yang ratanya dah "berpakwe". Bahagiakan?
Takpe aku simpan.
Tapi kadang kadang bila dah lama simpan perasaan yang terbuku pun, lama lama pun naik fed up jugak.
Yeeee tak perlu ikut sangat perintah hati tapi bodohlah kalau aku nak menidakkan apa yang aku rasa.

Aku cuba kawal kawal dan kawal perasaan aku nih. Menangis darah pun tak guna kalau cinta yang aku cari takde rasa nak dihargai . Macam mana tu?

*dia-Si F

Aku sayangkan dia, rindukan dia, teringin nak bgtau dia yang aku rasa bersalah atas apa yang aku buat dulu, teringin nak bgtau dia yang aku nak dia balik dalam hidup aku, teringin nak bgtau dia "tolonglah buka hati untuk aku".

Bila dah terpisah akan rasa pahit nak ubat balik sakit tu. Begitulah dia. Mungkin aku dah "tak wujud" dalam kamus hidup dia dah. Mungkin?

Dan keduanya, aku mengaku aku nih peramah dan secara tiba tibanya aku buat orang jatuh cinta dengan aku. Siapa? Biarlah aku saja yang tahu.
Dan angkuhnya aku sebab aku masih sayangkan si F nih lagi. Bukan taknak terima orang baru dalam hidup, tapi aku dah cuba. Entahlah mungkin hati aku kot yang tak dapat nak terima kenyataan sebenar yang aku tak diperlukan lagi dah.

Takpe abaikan.
Dan sekarang aku tercari cari di mana aku sekarang? Siapa nak dengar luahan hati yang memang akan menyakitkan hati sendiri ni yang akhirnya buat aku menangis sampailah tertidur.
Mencari semangat untuk esok, dan itulah rutin yang amat membosankan dalam hidup aku yang berperang dengan perasaan sendiri.

Cuma satu yang aku nak korang ingat,
**Jaga hati pakwe elok elok, jaga juga hati kawan diorang sebab kawanlah paling penting dalam hidup diorang. Siapa yang buat taik dengan kawan diorang, dengan kita pun sekali dicantasnya. Wallahualam.
Okayyy sekian .








Terima kasih :)

Saturday, 3 November 2012

NAFSU BAK LEMBU !

Bismillahirrahmanirrahim, 

Alhamdullilah kita masih lagi bernyawa seperti insan lain . 

Dan disini aku nak menyemakkan blog aku yang kini sunyi bak embun pagi. 
CHEWAAAAAAH KAU !

haaaaaaaaa tajuk kita, 
nak tauuuuuu?

betul nak tauuu?

errrrrrrrrr. 
okay okay. 


"NAFSU BAK LEMBU"


Al-kisahnya mengenai pengalaman sekakang kera aku tersendiri. 
Huhhhhhhhhh kisahnya masa aku mudoo mudoo dulo oi. HAHA
Yelahh tengah meningkat remajalahhhh katanya,niat nak berCINTA tu membuak-buak macam kerbau mati anak. 
 

Seorang lelaki yang sangat warak, pelajar UITM Shah Alam, umur lebih kurang 24 ke 26 macam tulah, aku dah lupa. Handsome ke? Alhamdullilah elok rupanya. Okayy aku gelarkan dia "S".

Haaaaaa dulu abah aku ada mini market, dan si S nih pekerja kepada abah aku. Nak dijadikan cerita, abah aku selalu menyondolkan aku dengan si S nih padahal aku tak berminat pun dengan si S nih.
Hohooooo. Tapi disebabkan nak menjaga hati dan perasaan orang tualah kan (dah macam drama melayu petang petang yang rela berkorban jiwa dan raga untuk orang tua), aku pun iyekan jelah orang tua aku. Suka nauuu dengan si S nih tah kenapa, mungkin sebab dia jaga solatnya mungkin.

Dan kemudian hari demi hari, aku bolehhlahh dengan dia. Sembang sembang tukar nombor dia text aku, aku text dia. Hari by hari, aku semakin dan semakin dan semakin rapat dengan dia.
Tibalahh satu hari S text aku macam biasa tapi disebabkan penat, aku nak tak nak je layan sebab si S nih amat amatlah MEMBOSANKAN !

"Dah makan?"
      "Dah"
"Watpe ni?"
     "Baring je"
"Nak baring sekali boleh?"
     "Haaaa" (datang sawan terkejut aku)
"Boleh ke x?"
     "Tak"
"Alaaaaa abg nak manja manja dgn adik pun tak boleh"
     "Apa ni?"
"Abg sangap lah dik"
    "Gila kaaaa?"
"Betul adik, abg sangap ni"


Nahhh kau nihhlah wajah sangap yang anggun lagi berseri ! 
HAHA

KEPALA HOTAK HANG !
 
Dan selepas itu, memang aku TAK LAYAN LELAKI BERNAFSU LEMBU nih dah. 
Boleh sakit jiwa aku weyyyyy !
 
P/S : Jangan menilai seseorang dari waraknya orang itu, tapi kenal hati budi dia dahulu dan barulah kita menilai samaada "waraknya" itu boleh diguna pakai ataupun tidak. 

Heeeee. 
Telime kasih 


Tuesday, 25 September 2012

H i d u p

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Allhamdullilah sehingga ke hari ini aku masih lagi bernafas seperti insan insan yang lain.
ceeewaaahhhhh bahasa kauu. HAHA

Topik hari ini aku nak menyelit ialah . .

pasal hidup.
yaaaa hidup kitaaa. ataupun dalam istilah saintifiknya "our life".
haaaaa faham kau?

naaahaii ni nak habaq mai kat hampa. 

HIDUP TAK PERLU NAK "DEMAND" SANGAT okayyyy ? 


sebab sesetengah orang yang aku kenal ada perasaan yang terlalu DEMAND dalam hidup. Kenapa?
sebab korang ingat korang perfect kemudian demand nak yang lagi better macam korang? cenggitu?




Apabila menjadi wanita,

*tak perlulah demand bab kekayaan si lelaki itu (nak yang ada kereta, berharta)
*tak perlulah mencari yang handsome handsome, cukup sedap mata memandang.
*tak perlukan mencari si lelaki yang baik baik sahaja, cukup sekadar boleh mendorong si wanita ke arah kemuliaan di sisi Allah S.W.T.

Dan apabila menjadi lelaki,

*tak perlulah nak demand nak yang lawa, body shape lawa kononnya sedap nak peluk.
cukup sekadar cantik di mata korang, akhlak yang penting.
*Cantik tak dibawa ke mati, akhlak yang diazab kelak. 


dan apa yang aku cuba nak sampaikan kat sini,
Semua tak sempurna dan yang menyempurnakan kita apabila seorang lelaki dan wanita disatukan, itulah kesempurnaan yang Allah S.W.T ciptakan.
Dahsyat kan kuasa Allah S.W.T ? 



Aku tak sempurna. Kau pun tak sempurna. Ketidaksempurnaanmu menjadi pelengkap ketidaksempurnaanku, hingga kita akan  sempurna, meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha sempurna, yang berhak menilai kesempurnaan kita.


 - Annisa Mutiara Hati

dan akhir sekali untuk renungan kita bersama , 

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Sebaik-baik wanita itu ialah apabila kamu memandangnya kamu akan senang hati (gembira), apabila kamu perintah, ia patuh kepadamu, apabila kamu pergi, ia akan menjaga dirinya dan menjaga hartamu."


Wallahualam.

Aku cuma berkongsi apa yang dirasa.
Terima kasih kerana sudi singgah sini.
Alhamdullilah. 

Sekian. 






Tuesday, 28 August 2012

Mengidam !

Assalamualaikum w.b.t ! 






heyyyy.
sebelum tu nak ambil kesempatan nak ucapkan
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI,
MAAF ZAHIR & BATIN.

ada wujud benda yang aku teringin sangat dalam hidup aku, cuma belum ada rezeki lagi nak dapat apa yang aku idamkan nih.

psttttttt nak tahuuuuuuuuuuu !

aku teringin minatang nihhh, 





nak tau nama dia ?
Blackboroiii.
ehhhh ehhhh blackberry.

teringin minatang nih dah berkurun dah. Bila kumpul duit je untuk beli minatang,
ada saja yang menghalang niat aku.
Mungkin takde rezeki kot aku nak memakai minatang nih cuma dapat tatap je.
Wallahualam.


InsyaAllah "mungkin" satu hari nanti aku dapat miliki BB juga kot. macam orang lain.
haaaaaaa birthday aku nak dekat dah, kalaulahh ada yang bagi hadiah blackberry sebijik kan best !
yelaaahhh angan angan taik kuchenggggg je kan nak dapat minatang tuh.
hehhh.

sekiannn. telime kasih :)



















Thursday, 26 July 2012

Kalaulah.....


Assalamualaikum w.b.t

Alhamdullilah dah nak dekat seminggu menjalani ibadah puasa. Syukur juga aku masih boleh merasa kemanisan berpuasa.

Entri aku kali ini nak beritahu benda benda yang tak tercapai dek akal lagi bagi insan yang bergelar gadis.

HAAAAAAA!

Secara lahiriahnya, aku memang seorang yang kasar, psttttt tapi kalau dibentuk confirm boleh jadi lembut.
Dan Alhamdullilah nak dekat sebulan berkenalan dengan seseorang ini, jiwa dah jadi lembut. hehhhhh

Al-kisahnya ini bukan cerita sebenarnya.
Sebenarnya aku teringin sangat "suprise" yang boleh buatkan hari hariku berseri macam orang gila.
Rata-rata kebanyakkan gadis sekarang memang teringinkan suprise yang semacam ini yang bakal membuatkan hati kecil seseorang wanita itu bagai diragut macam beg kena ragut ohhhhhhhhhhhhhhhh!
Yang aku ingat last aku dapat bunga dari jejaka pujaan hati iaitu jeng jeng jeng abah aku lahh masa darjah 6. 



InsyaAllah kalau aku dapat apa yang aku idamkan nih aku rasa bersyukur sangat sangat dan rasa berterima kasih melonjak lonjak kerana dapat capaikan hasrat yang terbuku layu dan tak terusik. 





Ehhhhhhhh lagi satu,
Candle light dinner?
Tak pernah kann?
Macam tu juga aku. Tak pernah rasa benda yang sama. Niat di hati teringin tapi bila difikir fikirkan balik layakkah aku dengan apa yang dihajati?
Wallahualam.

ada lagiii !

Buat aku rasa diterima oleh keluarga si lelaki, ini tak pernah lagi wujud dalam kamus hidupku.
Kalau ada? Alhamdullilah aku juga turut suka suka dan suka.


Akhir sekali, bersolat jemaah bersama yang di imamkan oleh suami aku sendiri, kemudian memanjat rasa syukur kerana "dikurniakan pasangan yang terhebat untuk dicintai".

Sekian sahaja. 




Terima kasih sudi membaca.











Tuesday, 26 June 2012

Maafkan aku !

Bismillahirrahmanirrahim.



Maafkan aku
Maafkan aku
Maafkan aku!


itu saja yang boleh aku ungkap dari mulut aku sesaat kau dah pergi jauh dari hidupku.
Sebak di dada Allah S.W.T saja yang tahu.


Aku mungkin kerdil dalam percintaan. tapi hajat untuk curang tidak pernah terlintas sama sekali dalam ingatanku. Aku sedar bukan secantik Saidatina Aisyah dan tidak sesetia Saidatina Khadijah terhadap Rasullulah S.A.W tetapi aku punya sedikit naluri yang membolehkan aku setia dengan si dia.
Aku seorang yang kuat cemburu, itu kelemahan utama aku dan tak dapat aku selindung kelemahan itu namun aku sedaya mencuba untuk menghalang cemburu itu dari menguasai diri aku sendiri.


Aku seorang yang lemah bila jadi sebegini.Yaa memang aku lemah.Tersangat lemah bila tiada orang yang sanggup memberi semangat buatku. Aku tak kuat bila datang kenangan lalu menghimpit aku semula.Itu yang membuatkan air mata tak henti henti mengalir.


Aku bukan menagih simpati, aku bukan mencari publisiti dan aku bukan menumpang kasih sesiapa pun. Aku perlukan sekelumit kekuatan agar aku mampu tabah berdiri atas sekelumit kekuatan yang aku tagihkan.
Allah S.W.T yang tahu perasaan aku saat nih kerana aku tak mampu nak menjerit seperti orang gila mengenangkan perasaan yang terluka malah aku tidak mampu simpati dari sesiapa untuk menguatkan hati yang lara ini kerana aku tahu disebalik simpati yang diberikan terdapat segelintir yang bersenang lenang dengan apa yang terjadi.


Aku hanya mampu berserah kepada Ilahi jika terdapat sedikit perasaan di hati si dia untuk menarik aku semula ke hatinya. Terima kasih atas segala yang kau beri, Alhamdullilah aku bahagia bahkan cukup bahagia kerana Allah pinjamkan hati kau sekejap buatku. Terima kasih juga kerana sudi menjaga aku seperti kau menjaga keluarga kau, Alhamdullilah. Terima kasih juga menceriakan hari hariku dalam hidup kau.
Dan akhir sekali Terima kasih berbanyak banyak kerana menjaga daraku bahkan tidak mengambil kesempatan seperti mana kawan kawan kau yang lain. Alhamdullilah Allah S.W.T terlalu sayangkan aku.




"TABAH KERANA ADA "SPECIAL" YANG MENANTI"
*katakata seorang sahabat lelaki, Amirul Hassan(Comel) buat aku.


Terima kasih kerana sudi membaca.
^_*


Memerlukan kekuatan diri,










Monday, 11 June 2012

Buat SAHABAT

Assalamualaikum w.b.t,

Bismillahirrahmanirrahim.






Hidangkan cinta buat seseorang yang bernama "sahabat" kerana cinta yang suci dicalari dengan rasa kecurangan terhadap insan yang juga digelar wanita. Apakah cinta itu menjadikan seseorang rasa ghairah ? Hanya kerana alasan tidak luangkan masa dengan si cinta membuatkan si jejaka alihkan perhatian pada gadis lain.

Mungkin aku seorang yang kurang arif dalam bab bercinta untuk mendalami isi hati si jejaka yang kadang kala mahu perhatian dari si gadis.

Prinsip yang aku pegang dari dahulu, " Setiap terjadinya perhubungan pasti ada sebab, dan setiap perpisahan mungkin ada hikmah" . Cuma terpulang pada individu itu sendiri untuk telan segala kepahitan.

Sekuat mana pun hati si gadis, pabila dia mempunyai masalah cinta, si gadis akan merasa sedih, pedih, rasa cemburu kerana tidak bernasib baik menjalinkan hubungan lebih lama semesra pasangan lain.
Aku juga pernah terkena tempiasnya. L U M R A H kehidupan. Namun yang aku bangga melihat si gadis ini,dia tabah meniti hari harinya sebagai seorang Hamba Allah yang sentiasa diuji untuk membuatkan dirinya teguh di sisi Allah.

Aku sebagai teman seakrabnya hanya mampu menasihati, menjadi pendengar setia buat si gadis diberi gelaran "comot" .
Yang aku mahukan si gadis ini tetap tabah dengan apa yang terjadi.
Aku terlampau sayangkan dia :)

Payah untuk aku ungkapkan pabila si jejaka bersikap sambil lewa seolah olah tiada apa apa yang berlaku antara dirinya dengan si gadis.
Dan aku khuatir jika muncul lelaki lain yang mahu mengisi hatinya dan berbuat hal yang sama yang pernah terjadi. Kuasa Allah S.W.T , kita hanya mampu merancang selebihnya DIA yang tentukan.

Aku harap aku dan si gadis dapat bertemu insan yang boleh membahagiakan diri seterusnya menjadi khalifah terbaik yang boleh memimpin wanita kelak. InsyaAllah.

Credit goes to : Si gadis a.k.a Comot. :)








Terima kasih kerana sudi membaca.



Monday, 5 March 2012

penangan cerita.

hari ahad(03/03/2012) dalam pukul 12 tgh malam.
dikala semua dah membutakan diri mungkin sebab penat berarak kot. :P
tinggallah aku dengan cikeidayaya je yang macam burung hantu.
haha.


sangatsangat seronok bila kebosanan lepastu layan cerita.
psttttt nak tahu cerita apa?

haaaaaa nih lahhh.lebih.





sweet kan? teringin aku jadi macam cerita nih.
thumbssss up lahh pengarah dan pelakon cerita nih. :)


kemudian.
tak habes dengan tu, layan telemovie kedua pulak.

cengcengceng.




ending yang membuatkan melelehnya air mata seorang wanita aku nih.
haihhhh.


credit goes to : cikeidayaya( peneman leleh air mata bersama)
                        ** seseorang yang pernah bagi hint kat aku pasal cerita "Patah Seribu"
                            nih. aku nak beritahu kat sini yang aku sayangkan kau. :)









                         





Sunday, 4 March 2012

menyebokkan diri.

assalamualaikum buat pengunjung entri.




untuk pengetahuan anda anda sekalian.

inilah yang rajin bersengkang mata membanting tulang hasilkan banner nih sampailah siap.

<3<3<3
credit goes to : ciksharae,cikmimieyrae,ciklinrae,afif,nabil,faezah,epul,syed,hanna,shima,yati,iman dan lainlain yang tidak dimentionkan kt sini.
chill k, apa yang anda buat akan dibalas kelak.
InsyaAllah.

muahhhhmuahhhh. :*

Saturday, 25 February 2012

Membuak buak !

terlebih dahulu, comel takk? :)
(dari kiri--cikmimieyrae,ciksharae n ciklinrae)
dalam lif,nak pergi ke kelas.


Keinginan yang membuak buak nak berbloggggg! tapi alangkah soodihnya hati sebab
terlampaulahhh sibuk nak menyentapkan diri berblog.

hajat dihati macammacam nak mencelah dan berbedah di sini tapi sayangnya dengan ...
> kelas yang sentiasa nak pack je.
> selection bola tampar
> assignment yang merumitkan kepala hotak!
> masa yang terlalu amat nak menyeksakan.
> sakit yang berpanjangan tak surut surut lagi. :((

Apepun mira boleh.
"mira, hang jangan lupa makan ubt", seru abah den.
cehhhh masalahnya sekarang makan ubat pun tak jalan.
abeh tu nak buat lagu mana lagi?
telan botol tu? haaaaaa sat lagi aku buat.
HAHA.

someone suruh jumpa doktor tapi aku yang takot.
entahlahhh. kes takot jumpa doktor nih ramai orang pun takot kan?
ececehhhhh jangan nak tipu!

apepun aku sayang orangorang yang sentiasa ada di sekeliling aku!
muahhhhh citet! ouhhhh yeahhh :)

ily!

Friday, 20 January 2012

sumpah rindu !


entri yang agak sentapkan sanubari saat nih.

perasaan aku jadi kelam kebut bertambah ribut saat berembus air mata menitis.
tupp tappp tupp tappp( bunyik air mata)
HAHA.

aku terlampau rindukan sangatsangat pelukan abah aku, ciuman mama aku!

damn.
hal nih buat aku menanges sorangsorang terkenang benda alahh macam nih.
tolonglahhh 4 hari meratap diri sorangsorang bagai orang gila tak
tahu nak buat apa.
come on la idea.

aku serabot dengan macammacam hal.



aku perlukan ruang untuk bisik kat telinga abah n mama aku,
"abah mama! mira terlampau sayangkan abah n mama sangatsangat".

credit :

abah saya.
mama saya.
<3<3<3

Tuesday, 17 January 2012

kerinduan dan kesawanan.


pic kecikkecik~
aku rindukan kau. 


setiap kali aku borak dengan kau, setiap kalilah aku nak sangatsangat cakap kat kau yang aku rindukan kau.
hal remeh macam nih hanya kebanyakkan wanita je yang memahami.

lelaki? aduhhhh satu dalam sejuta sayang yang nak ungkapkan "rindu" nih.
aku bukan ape, entri aku kali nih BUKAN ditujukan untuk PAKWE okayh.
tapi untuk someone yang selalu jadi tempat aku luahkan apeape yang aku rasa nak luahkan.

"dia" teramatlah memahami aku, yang bestnya "dia" pandai maen gitar.
suara "dia" jangan cakap la. sedap!

credit goes to :

^_^ Mr. Handsome. :)

Sunday, 8 January 2012

Teman Lelaki GILA SEKS ?

entri best kan?
haaaa.
pengalaman dah mengajar aku macammacam pasal benda alah nih.


mulamula kenal memang la tak nampak belang, tapi dah masuk sebulan dua bulan.
perghhhhh jangan cakap la kan.
merayap kauuu.
nauzubillah la jangan cakap.


selalunya perempuan mengiyakan permintaan lelaki seperti nih kerana apa?
kerana sayang? takot si lelaki tinggalkan si wanita.
mana taknya dah sayang kan.
ape pun lelaki GILA SEKS nih minta pun si perempuan MERELAKANlahhh kan.
sayang punya pasal.
maruah pun terabai.

entri sebegini dipilih sebab sesuai dengan keadaan yang dulu aku pernah alami, tapi alhamdullilah aku dapat elakkan semua tu dari terjadi kat aku.
dan jugak terjadi kat kawankawan aku, sekeliling aku.

percintaan yang aku anggap penyesalan dalam hidup aku sebab berkenalan dengan lelaki GILA SEKS.
dan kesyukuran sebab perkenalan itu sekejap je terjadi. kemudian terputus di tengah jalan.

Yes. memang mulamula rasa sedih sebab ditinggalkan terkontang-kanting.
namun aku rasa itu petunjuk dari Yang Maha Esa.
Alhamdullilah.

sekarang? aku temui orang yang boleh membimbing aku kalaukalau aku tersesat dilandasan.
tak terlepas juga, kawankawan yang tak pernah jemujemu sedarkan aku.
perkara yang penting, kawan!
mereka nihlahh selaen ibubapa yang merupakan tunggak ke mana hala tuju kita.
kalau baek kawannya, baeklahh dirinya.
sebaliknya? boleh disinggapkan sendiri. :)

apepun kita sendiri yang membentuk hala tuju kita ke mana.
InsyaAllah. amin.