Wednesday, 28 December 2011

teropong! ( 25/12/2011)

yehhaaaaaaaaaa!


pagipagi siap dengan jeans aku, simple je.


pergi makan roti !
Lokasi???? kat Transfer Road, Penang.
dalam pukul 9 pagi camtu.
sesampai je memang penuh kedai tu. sebabnya...
kedai tu tepi jalan. lagipun roti canainya fuhhhhhh tak payah nak hawaq la.
sebab MEMANG SEDAP !
haha.

maiii usha maii. !
 

haaaa nihlahhh kedainya.

sebelah petangnya pulak...
jeng
jeng
jeng....


mama,abah n aku g kenduri sape ntah.
den pun tak sempat nak tanya.
al-maklumlahhh beria nak pekena nasi minyak.
bila lahhh nak melanyak nasi minyak aku kan?
HAHA.



tutup cerita kenduri kendara.
datanglahhh malam pulak.




ehem ehem..



tampak sedap kan?
HAHA.
terliuqqqq beb.
alhamdullilah pizza nih aku belanja family aku pakai duet aku.
wohoooooo.


pengakhiran teropong aku hari nih.
roti canai, kenduri, pizza hut.



sekian. :)


credit goes to : my parents.


muaahhhhhhhhhxxxxxx!!

















Tuesday, 20 December 2011

cemburu? yes aku suka.

kenapa aku cakap aku suka cemburu?
kenapa?


persoalan yang payah nak diduga.

dengan cemburu, aku rasa akulah wanita yang disayangi oleh si dia.
yes si dia.

si dia? siapa pulak?
Muhammad Firdaus Bin Mazlan. <3
jejaka yang merajai hati dan perasaan aku.
haha. geligeli je berjiwang.
aku mengaku aku terlampau sayangkan dia.
dengan harapan jikalau aku berjujur, aku akan dipercayai dan dia tak rasa sakit hati.

memang aku mengaku "seseorang" menyatakan bahawa dia sukakan aku.
namun jauh di sudut hati aku, aku hanya sayangkan Mr.F aku sorang sahaja.
malas nak cerita panjang sebab hati dan perasaan aku tak akan siapa pun yang dapat mengerti.

jadi pendam sorangsorang lahhhh kan.
lupakan pasal "seseorang" tu sebab aku rasa dia takkan dapat faham aku sebaik Mr.F aku sekarang.
dan dia jugak tak mungkin sayang aku sebagaimana Mr.F sayang aku dan jaga aku dengan sebaik mungkin.

semua tak mungkin dan tak dapat.
namun kuasa Allah S.W.T membatasi segalanya.
aku dan Mr.F hanya merancang, selebihnya DIA yang tentukan.


aku hanya mengharapkan yang terbaik dalam percintaanku, hidupku.
aku hanya sayangkan Muhammad Firdaus Bin Mazlan.
bilaaa laa nak bawak lelaki nih g Penang eh? haiiyaaa.

credit goes to :

orang yang rajin membaca blog aku, Mr.F kesayanganku.
tak lupa jugak family aku yang aku sayang sangatsangat


R I N D U M E R E K A !


my greatest mom and me !


my wonderful dad and me !




my crazy brother and me !


Insan bernama :










 

Friday, 16 December 2011

tersangatsangatlah kusut !


kusutkusutkusut!
Betapa kuatnya dugaan yang aku alami sejak akhir-akhir nih.
macam macam hal yang jadi kat aku. sampaikan aku mengalirkan air mata wanita nihh.





dan macam macam jugak la benda yang tak kena dengan hidup aku.
damn!
tak pernah bertimpa timpa masalah yang aku alami macam nih.
inilah pertama kali.
kalau aku ada masalah je, abah masti ada disisi aku.
tapi sekarang? jauhhh.
Penang ------- Melaka. Memang taklahhh kan!

dengan orang yang aku sayang bermasalah dengan aku.
nak tahu?
errrmmmm.


            
nihlah gerangan orangnya!



tapi Alhamdullilah aku dh elok dengan dia. Beruntungnya aku dapat jejaka nih sebab dia betulbetul memahami aku, laen dari lelaki yang pernah bertakhta kat hati aku suatu ketika dulu.
lagipun dia tak pernah nak marah aku walaupun salah tu datang dari aku.
#akuterlampausayangkaudaus!


seterusnya, masalah yang belenggu otak aku pulak dengan assignment yang berpusu-pusu datang kat aku.
kalau senang aku tak sakit otak sangat nak selesaikan.
nihkan subjek yang payahpayah.
memang payah la.
ishhhhishhhishhhh. 

ada lagi? haruslahhh ada masalah.
gara-gara test 1 benda baru yang bakal menyemakkan lagi masalah yang bersarang kat otak aku.
kena mintak cop?
cop? memang lah senang.
tapi bila datang musim nih, memang menyakitkan kepala hotak aku.

benda yang paling aku hangin bila diorang cakap aku ada hutang lagi?
what the fuck!!
sumpah aku ase tension teramat-amat.
menyumpah macam orang gila.

itu je lahh yang aku mampu nak luahkann.
aku harap sangat benda nih settle secepat yang mungkin.
mencari kebahagiaan yang sejati yang bakal dibawa hingga ke mati.
InsyaAllah. 


Sunday, 11 December 2011

berombak rindu!

berombak rindu dengan perasaan sendiri tatkala midnight memberi peluang untuk aku melayari perasaan sendiri.


serunuk rasa hati apabila keinginan disertai.

alkisahnya ikot budak rumah aku pergi overnyte ( ziera,nisa,mimiey dan aku)
mulanya hanya aku dan ziera yang memeriahkan suasana kat pantai klebang.

tepat jam 12 tgh malam, cerita OMBAK RINDU seleksi berair mata bermula.
aku,ziera,ayie,pakwan,dayah dan cemek.


syok siot cerita menikam kalbu tuh.
nangis habesss! banjir?
HAHAH. sikitlahhh.
selepas cerita tu habes, suasana jadi gamat tatkala semuanya bersatu kat subaidah.
HAHA.
gamat gilaaaaa.
enjoy habis!

lepas lepak subaidah, terus pergi klebang balik.
misi mencari gelang ziera yang hilang buat sementara waktu.
akhirnya tuan punya gelang yang jumpa sendiri.
Alhamdullilah. :)
seterusnya overnyte dengan buat kerja gila kat pantai.
maen tengtenglahh, cari lendir birubiru tuh lahh. haha
kerja gila namanya.
sampai lahh ke pagi.

pekena nasi lemak pukul 8 pagi. then pulang ke kolej.
penuhhh dengan keseronokkan.


credit goes to <3<3<3
-- Cik Mimiey Rae, Cik Sha Rae, Cik Ziera Rae, Cik Nj Rae, Raz Ayie, Rezuan Melaka, Mad Faris Hizan, Setsuna Kobayashi II, Dunz Key Mark, Dayah Kasmin, Merul Hafiz, Kechik Key Elss. dan tak lupa jugak Xy Napster.

sempoi! :)


Friday, 9 December 2011

sengsara dengan cakap kau!

what?
aku betina tak guna?
aku PLAYGURL?
sumpah BENCI sangatsangat bahasa dari seorang lelaki kepada si wanita.
aku malas nak cerita panjang. sebab aku tahu aku bukan sempurna nak cakap aku nih hebad sangat tapi aku masih ada harga diri yang aku jaga dari dulu lagi.
dalam erti kata laen, aku masih lagi suci !

yes aku memang jahat dulu.
aku pun mengaku.
tapi kalau tak tahu sejarah idop aku, jangan nak bahaskan.
lagipun aku jenis malas nak carik gado dh.

diamkan jelahh walaupun macammacam "kau" cakap aku.
telan jelah semua tu walapun pedih untuk aku terima menda alah tuh sume.
hargai orang sekeliling kau dengan seadanya.
perihal dia kau tak perlu campur sebab kau pun tak tahu perihal kau elok ke tak
!




#hang jangan ingat orang kawan dengan hang itu semua SUKAkan hang,
sebab kita takkan tahu isi hati orang yang berkawan dengan kita tuh.




InsyaAllah kalau terbukak hati aku nak berbaek dengan kau balik, sisa ape yang kau hambur kat aku tu sampai mati aku ingat lahh labu.

^__^ sekian. <3