Monday, 18 February 2013

"Teman saya sampai mati"

Assalamualaikum W.B.T  buat yang mengenali diri ini,

Alhamdullilah dengan limpah izin Nya aku dapat juga update entry aku buat ke sekian kalinya.
Haaaa tajuk apa pulak ?

"TEMAN SAYA SAMPAI MATI" .

Heee nampak sweet kan entry aku kali ni.
Tajuk aku ni aku petik dari sebuah akhbar 




Haaaa yang bertarikh 9 Februari 2013 (Sabtu).

Kenapa aku pilih story ni untuk entry aku?
Nilahh nak ceritakan ni. 

Ceritanya berkisar di Kota Bahru yang didiami oleh sepasang suami isteri. Dan untuk pengetahuan korang, si isteri dah dua tahun terlantar menderita sakit kencing manis, darah tinggi dan lebih teruknya mengalami masalah ingatan sampai tak mampu nak uruskan diri sendiri. Allahuakbar kita sendiri pun dapat bayangkan macam mana keadaan dia walaupun tak tengok dengan mata kasar.
Tapi Allah S.W.T tu Maha Adil, DIA tetapkan si isteri dengan si suami yang sangat sabar sanggup jaga makan minum si isteri tu yang hidup dengan susu khas melalui tiub.

"Saya tidak mahu berputus asa dan mengharapkan isteri segera sembuh dan menemani saya hingga mati". Inilah kata kata si suami yang buatkan aku sebagai orang luar yang langsung tak kenal si suami, Husin Puteh,70 ni sudah pun buatkan aku rasa hiba sangat.

Bila kita imbas balik,
Mampu ke kita dapat jumpa lelaki yang sesetia si suami tu tadi?
Sanggup jaga makan pakai mandi.

Aku salute sangat si suami macam ni.
InsyaAllah doa ku semoga si isteri temannya hingga akhir hayat .
Amin 



Sekian entry aku kali ni.
Alhamdullilah dan terima kasih kerana sudi singgah sini.
:*


Thursday, 7 February 2013

Semoga Bahagia

Alhamdullilah dengan limpah kurniaNya aku sempat lagi nak update blog aku ni. Dengan busy testnya lagi, assignment jangan cakaplahh macam mana.

Ohhhh lupa .
As usual .

Assalamualaikum W.B.T 


Tajuk hari ni * cewaahh kau


SEMOGA BAHAGIA :)





Kenapa cakap macam tu?
Apa maksudnya?

Sebenarnya aku teringat kisah lama yang tersangatlah aku sayang nak kenang balik.
Dan dengar cerita si dia dah jumpa "orang baru" yang bakal bahagiakan dia .
Yeke?
Wallahualam. Dengar je cerita tapi kesahihannya aku tak dapatlah nak pastikan sebab aku belum dapat apa apa info. Heeeee *nampak tak aku suka korek cerita

Terkejut juga sebab dia dah jumpa orang baru dalam hidup dia, sebab aku pun kadang kadang berangan bermimpi yang mungkin suatu hari nanti dia akan terbuka hati nak terima aku balik .
Tapi itu semua *mungkin dan MUSTAHIL.

Benar , siapa tak sayang kenangan ?
Kannn ?

Alhamdullilah jika munculnya orang baru tu boleh bahagiakan dia, aku cuma doakan agar diorang bahagia lebih dari aku pernah bahagiakan dia.
*bergenang air mata

Aku tak boleh tipu yang aku masih sayangkan dia lagi. Tapi apapun aku kena terima kenyataan yang dia bukan untuk aku lagi dan kalau Allah S.W.T dah tetapkan dia jodoh aku, alhamdullilah aku terima seadanya sebagaimana dia pernah terima segala kekurangan aku dulu. 

Perit bila kita putus cinta, lagi perit bila terpisah dengan mama abah. 

Itu yang aku harus ingat. 
InsyaAllah. 

Sekian sahaja entry aku pada hari jumaat yang mulia ni. 
Terima kasih banyak banyak. 








:* muaahhhhh sikit :)
Daaaaaa